پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اسفند ماه 1401

ارائه کلیه خدمات آنلاین در منزل شما

تاثیر ماساژ در لاغری شکم

۱۴ بازديد

اگر شما از جمله افرادی هستید که نمی توانید از خوردن تنقلات، فست فودها و شیرینی ها دست بکشید. باید به چربی های انباشته شده در شکم فکر کنید. این ممکن است برای شما مهم نباشد. اما بد نیست بدانید که بیشتر بیماری ها مانند بیماری های قلبی، دیابت و انواع سرطان ها به دلیل همین چربی های نادیده گرفته شده به وجود می آیند. پس بهتر است قبل از ابتلا به این بیماری ها؛ راهی برای کاهش اندازه شکم خود در نظر بگیرید.

خوشبختانه راه های مختلفی برای خلاص شدن از شر این چربی ها وجود دارد. با ما همراه باشید تا با یکی از ساده ترین روش ها به نام ماساژ شکم برای کاهش وزن آشنا شوید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین آرایشگاه مردانه در کرج

 

چرا باید برای ماساژ برویم؟

 

همه ما می دانیم که اگر انجام ماساژ غیرممکن باشد، حتی اگر فایده درمانی نداشته باشد، احساس آرامش در بدن ایجاد می کند. همین یک نکته برای درک اهمیت ماساژ کافی است. اما فواید ماساژ به این محدود نمی شود. برای کاهش وزن نیز می توانید از ماساژ استفاده کنید. علاوه بر این، ماساژ می تواند بیشتر مشکلات روحی شما را حل کند. کاهش درد و تسکین اضطراب از دیگر مزایای ماساژ درمانی است.

 

ماساژ چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

 

شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد، اما ماساژ به تنهایی می تواند شما را لاغر و خوش اندام کند. البته نحوه انجام ماساژ نیز مهم است. شاید از شما بپرسند که چگونه ماساژ می تواند شما را لاغر کند؟!

در پاسخ باید بگوییم که ماساژ کامل بدن به خصوص زمانی که با هدف کاهش وزن انجام شود باعث افزایش گردش خون در بدن و انتقال خون بیشتر به بافت ها می شود. در نتیجه این کار، بدن از شر تمام مواد زائد و چربی های انباشته شده خلاص می شود. علاوه بر افزایش گردش خون؛ نرم شدن عضلات و کاهش سلولیت نیز در کاهش وزن و لاغری موثر است.

جالب است بدانید که خود استرس و اضطراب نیز باعث چاقی می شود. می پرسی چرا؟ پاسخ ساده است، استرس منجر به پرخوری می شود و پرخوری تنها منجر به افزایش وزن می شود. هنگامی که از ماساژ درمانی استفاده می کنید؛ بدن آرام است و به راحتی چربی می سوزاند.

با ماساژ می توانید دردهای خود را التیام بخشید و روی جوانسازی خود کار کنید. البته توجه داشته باشید که اگر ماساژ توسط فرد متخصص و آموزش دیده انجام نشود; می تواند نتایج عکس برای شما داشته باشد. بنابراین برای دریافت ماساژ تخصصی حتما به افراد مجرب و ماهر مراجعه کنید.

 

تاثیر ماساژ در لاغری شکم

 

همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم؛ انجام ماساژ با افزایش گردش خون باعث چربی سوزی و لاغری می شود، اما برای تمرکز انحصاری بر لاغری شکم، می توانید با تکنیک های زیر به این هدف نزدیک شوید:

 

تحریک گردش خون در شکم

 

برای این کار ماساژور باید دست های خود را گرم کرده و در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت به اطراف ناف بمالد. معمولاً ماساژ شکم و اطراف ناف به مدت 2 تا 3 دقیقه انجام می شود.

تنبیه چربی شکم

راه دیگر برای از بین بردن چربی شکم نیشگون گرفتن است. سعی کنید هر دو طرف معده را همزمان با هر دو دست نیشگون بگیرید. این کار را تا زیر شکم به مدت دو دقیقه انجام دهید.

 

به روش چشم بادامی ماساژ دهید

 

چینی ها سابقه طولانی در ماساژ دارند. برای انجام ماساژ چینی می توانید یک دست خود را روی ناف قرار دهید و با استفاده از دو انگشت خود ناف را به صورت دایره ای مالش دهید. می توانید به تدریج از ناحیه ناف به سمت خارج حرکت کنید و شعاع دایره را افزایش دهید. این نوع ماساژ برای لاغری معده بسیار مفید است. حداقل دو دقیقه ماساژ چینی را امتحان کنید.

 

ماساژ لنفاوی انجام دهید

 

اگر با یک ماساژدرمانگر حرفه ای مشورت کرده اید؛ او قطعا این نوع ماساژ را برای شما انجام خواهد داد. برای انجام ماساژ لنفاوی، انگشتان خود را در دو طرف شکم قرار دهید و به آرامی ماساژ را به سمت بالا و به سمت قلب شروع کنید. سعی کنید این کار را 5 تا 10 بار تکرار کنید و سپس دستان خود را در دو طرف باسن خود قرار دهید و با انگشتان خود پوست خود را به سمت زیر بغل خود بکشید.

پس از کشش پوست به سمت استخوان ران، دست ها را بالا بیاورید و دوباره این کار را تکرار کنید. سعی کنید حداقل 5 تا 7 بار در هر طرف بدن ماساژ دهید.

 

بیشتر بخوانید: اصلاح سگ در منزل

 

استفاده از نقاط فشار

 

نقاط زیگونگ یا فشار را می توان در دو طرف شکم در قسمت های پایینی ناف یافت. معمولا ماساژورها از تکنیک فشار دادن این نقاط در جهت لاغری شکم استفاده می کنند. برای این کار کافیست انگشت خود را روی هر نقطه ای قرار دهید و به آرامی آن ناحیه را ماساژ دهید.

 

نکات مهم ماساژ برای لاغری شکم

 

- برای ماساژ شکم بهترین کار این است که به پشت دراز بکشید. می توانید روی تخت یا روی زمین دراز بکشید.

- سعی کنید ماساژ را قبل از غذا تنظیم کنید. قبل از صبحانه و قبل از خواب بهترین زمان برای ماساژ شکم است.

- برای تاثیر بیشتر سعی کنید از روغن های ارگانیک برای ماساژ شکم استفاده کنید. روغن های مرکبات بهترین گزینه برای این کار هستند.

- اگر در حین ماساژ دچار معده درد شدید، آن را متوقف کنید. ماساژ باید احساس خوبی به شما بدهد. اگر احساس درد یا ناراحتی کردید، ماساژ را متوقف کنید.

- اگر از بیماری های خاصی مانند لخته شدن خون در پا یا قلب، نارسایی کلیه، پوکی استخوان، فشار خون بالا، اندومتریوز و عفونت های التهابی رنج می برید، ماساژ برای شما توصیه نمی شود.

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم؛ ماساژ شکم به شما کمک می کند تا از شر تمام سموم بدن خلاص شوید. وقتی متابولیسم بدن بالا می رود؛ دستگاه گوارش کار خود را به درستی انجام می دهد. در نهایت پس از ماساژهای متوالی متوجه تغییرات واضحی در ناحیه شکم خواهید شد. البته داشتن سبک زندگی سالم و فعالیت بدنی نیز در رسیدن به این هدف موثر است.

با انجام ماساژ شکم احساس شادابی خاصی خواهید داشت. می توانید از یک فرد آموزش دیده بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. اگر چنین فردی را در اطراف خود نمی شناسید؛ بهترین کار مراجعه به مراکز تخصصی ماساژ است.

آرایشگاه تیپ چین این خدمات را به مشتریان خود ارائه کرده است. با رزرو وقت از طریق وب سایت و اپلیکیشن تیپ چین می توانید از خدمات مختلف این آرایشگاه مانند ماساژ صورت و بدن، اصلاح ابرو و صورت، کوتاه کردن و کوتاه کردن مو، آرایش صورت داماد و ... بهره مند شوید.

مراقبت از مو در سرما

۱۳ بازديد

با شروع فصل سرما، سبک زندگی مردم کمی تغییر می کند. چه بخواهید چه نخواهید؛ تغییرات آب و هوایی می تواند بر نرمی پوست تاثیر بگذارد. این در مورد مو نیز صادق است. به این ترتیب در فصول سرد سال وضعیت موها با زمانی که هوا گرم است کاملا متفاوت است. احتمالا با شروع فصل پاییز شاهد ریزش موی بیشتر خواهید بود. در واقع رشد مو در فصل سرما کاهش می یابد. در این مقاله قصد داریم به مهم ترین نکات مربوط به مراقبت از مو در سرما اشاره کنیم. همچنین پیشنهاد میکنم برای اصلاح سگ سایت تیپ چین که آرایشگاه آنلاین میباشد را مطالعه فرمائید.

 

سرما با موهای شما چه می کند؟

 

اگر موهای رنگ شده دارید؛ در پاییز و زمستان باید بیشتر از سایر افراد از موهای خود مراقبت کنید. مشکل اصلی که برای موهای رنگ شده پیش می آید کم رنگ شدن موها است. البته وقتی موهایتان را رنگ می کنید؛ شما نمی خواهید رنگ موهایتان در طول زمان تغییر کند. سرما یکی از مهمترین دلایل تغییر رنگ مو است. اگر احساس می کنید اخیراً موهایتان کدر و کدر شده است، بهتر است روش های مراقبت خود را تغییر دهید.

راه حل پیشنهادی برای این مشکل؛ پوشاندن مو یا تلاش برای تثبیت رنگ. برای تثبیت رنگ موهای خود می توانید از شامپوهای مرطوب کننده مخصوص این فصول استفاده کنید تا بتوانید رطوبت پوست و موهای خود را حفظ کنید.

مطالب پیشنهادی: خدمات حیوانات خانگی در منزل و محل شما عزیزان

اما ساده ترین راه برای حل این مشکل، پوشاندن مو است. اگر در زمستان به استخر می روید، بهتر است از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید. کلر اثر بسیار مخربی روی مو دارد. با این راه حل های ساده می توانید رنگ موهای خود را ثابت نگه دارید.

یکی دیگر از مشکلاتی که بیشتر افراد در فصول سرد سال با آن مواجه هستند پوسته پوسته شدن است. هنگامی که پوست سر و مو در معرض هوای سرد قرار می گیرد. پوست سر خشک شده و در نتیجه شاهد پوسته پوسته شدن آن هستیم.

بسیاری از مردم شوره سر را با پوسته پوسته شدن اشتباه می گیرند. البته این دو مشکل کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند، اما در نهایت شوره سر نیز می تواند ناشی از قرار گرفتن مو در معرض سرما باشد. برای رفع این مشکلات می توانید از شامپوهای ضد شوره یا روغن های گیاهی مانند بادام و نارگیل استفاده کنید. نرم کننده های خاصی برای کاهش التهاب پوست سر و اگزما در بازار وجود دارد که می تواند کمک زیادی کند.

توصیه های مهم برای مراقبت از مو در سرما

برای اینکه بتوانید در فصل سرما از موهای دلبندتان مراقبت کنید بد نیست توصیه های زیر را رعایت کنید. این نکات به شما کمک می کند موهای خود را در بهار و تابستان بدون صرف هزینه زیاد شاداب و زیبا نگه دارید:

موهای خود را زیاد نشویید

همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم؛ هوای سرد می تواند موهای شما را بیش از حد خشک کند. بنابراین نیازی به شستشوی روزانه موها نیست. شستشوی منظم و مداوم موها می تواند رطوبت مو را از بین ببرد و موهای شما را بیشتر خشک کند. موهای خشک شکننده هستند و می ریزند. بهترین زمان برای شستن موها ۲ تا ۳ بار در هفته است.

از روغن های طبیعی استفاده کنید

استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک نه تنها در فصل سرد اما در فصول دیگر می تواند موهای شما را تغذیه کرده و آنها را نرم تر کند. فکر نکنید که مراقبت از مو فقط برای فصل زمستان است، در فصل تابستان و با وجود آفتاب شدید، موها ضعیف می شوند. بنابراین در هر فصل باید توصیه ها و موارد مراقبتی همان فصل را اجرا کنید.

بهترین روغن برای تغذیه مو روغن نارگیل است. روغن نارگیل موها را نرم کرده و رطوبت کافی را برای پوست سر فراهم می کند. برای دیدن تاثیر بیشتر این روغن؛ می توانید چند قطره روغن کرچک نیز به آن اضافه کنید.

دوش آب گرم نگیرید

البته منظور از آب گرم آبی است که دمای آن خیلی زیاد است. در واقع آب داغ می تواند به مو آسیب برساند. سعی کنید هنگام دوش گرفتن، دمای آب را روی ولرم تنظیم کنید تا موهایتان بیشتر درخشنده شود.

موها را ماساژ دهید

شاید برای شما عادی نباشد، اما ماساژ مو می تواند به شما کمک کند در فصل پاییز و زمستان جریان خون بهتری در پوست سر داشته باشید. در نتیجه رشد مو بهبود می یابد و در کل موهای سالم تری خواهید داشت.

بهتر است از روغن های گیاهی برای ماساژ استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. توصیه می کنیم شب ها قبل از خواب موها را ماساژ دهید. در این صورت علاوه بر فوایدی که برای موها دارد، احساس آرامش و در نتیجه خواب بهتری نیز خواهید داشت.

استفاده از نرم کننده را محدود کنید

اگر موهای چرب دارید؛ بهتر است از یک نرم کننده ملایم استفاده کنید. سعی کنید نرم کننده را فقط به انتهای موها بزنید و اگر موهای خشک دارید برعکس. بهتر است نرم کننده قوی تری تهیه کنید. برای استفاده از نرم کننده کافی است مقداری از آن را روی ساقه مو قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید و سپس موها را به خوبی آبکشی کنید.

از شامپو بچه استفاده کنید

استفاده از شامپو بچه فقط برای کودکان نیست. شما، به خصوص اگر اخیراً موهای خود را رنگ کرده اید. برای شستن موهایتان بهتر است شامپوی ملایمی مانند شامپو بچه انتخاب کنید. حتی اگر شامپوی خود را دارید؛ بهتر است حداقل هفته ای یکبار از شامپو بچه استفاده شود.

از وسایل حرارتی و حالت دهنده مو استفاده نکنید

بر همگان واضح است که استفاده از وسایلی مانند سشوار، اتو مو و ... باعث خشکی بیش از حد مو و آسیب آن می شود. بنابراین اگر سعی کنید در فصل سرما کمتر از این محصولات استفاده کنید موهای سالم تری خواهید داشت. بهتر است به جای استفاده از سشوار، اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند.

از کلاه های پشمی استفاده نکنید

اگرچه سرمای بیش از حد هوا در فصل زمستان می تواند شما را به استفاده از کلاه های پشمی تشویق کند، اما خودداری کنید. این نوع کلاه ها عامل اصلی شکستگی مو و الکتریسیته ساکن هستند. کلاه ها معمولا تنگ هستند و چربی را در ریشه مو قفل می کنند. در نتیجه مو خشک می شود و در معرض آسیب قرار می گیرد. اگر قصد استفاده از کلاه را دارید؛ توصیه می کنیم ابتدا موهای خود را با روسری ابریشمی به خوبی بپوشانید و سپس از کلاه پشمی استفاده کنید.

در این مقاله با چند راهکار مراقبت از مو در فصل سرما آشنا شدید. اکثر توصیه های ذکر شده در این مقاله را خودتان می توانید انجام دهید، اما اگر می خواهید از موهای خود مراقبت کنید، به سالن های زیبایی و آرایشگاه ها مراجعه کنید. ما آرایشگاه تیپ چین را پیشنهاد می کنیم. این آرایشگاه با کادری متخصص و حرفه ای قادر است کلیه خدمات مربوط به کوتاهی مو، پیرایش و اصلاح صورت، خدمات ماساژ پوست، رنگ مو و ... را با بهترین و با کیفیت ترین مواد موجود در بازار انجام دهد.

می توانید از طریق اپلیکیشن یا وبسایت تیپ چین برای بازدید حضوری وقت بگیرید.