دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

آرشیو مهر ماه 1401

ارائه کلیه خدمات آنلاین در منزل شما

فضای مناسب نگهداری سگ

۱۴ بازديد

قطعا از زمانی که تصمیم می گیرید از یک حیوان خانگی نگهداری کنید؛ باید فکری هم برای محل زندگی او، داشته باشید. سگ در بین حیوانات، محبوب ترین ها برای نگهداری در منزل می باشد. اما قبل از اینکه برای خرید سگ اقدام کنید؛ باید در مورد نژاد آن، اطلاعات کامل داشته باشید.

لازم است بدانید که برخی از سگ ها به دلیل نداشتن محل زندگی مناسب پس از مدتی افسرده می شوند. بنابراین باید به فضایی که قرار است به سگ خود اختصاص دهید فکر کنید و متناسب با آن، حیوان مورد نظر را خریداری کنید. در ادامه قصد داریم در مورد محل نگهداری سگ و ویژگی های آن، نکاتی را ذکر کنیم و همچنین از خدمات حیوانات خانگی تیپ چین اطلاعات خوبی کسب کنیم.

 

محل نگهداری سگ بر اساس سن

 

جالب است بدانید شیوه نگهداری از حیوان با توجه به نژادی که دارد، متفاوت است. به عنوان مثال، توله سگ های زیر دو ماه حیواناتی بسیار آسیب پذیر و حساس هستند و با کوچکترین سهل‌انگاری دچار آسیب های جدی و جبران ناپذیر می شوند. بنابراین لازم است برای این حیوان محیط مناسب و به دور از آلودگی، فراهم شود. هر چقدر سگ ها بزرگتر شوند، حساسیت آن ها کمتر می شود، اما باز هم این به آن معنا نیست که نباید به حیوان توجه کافی داشت.

توله سگ های ۲ ماهه تمایل دارند در کنار مادر خود و تحت حمایت او، زندگی کنند. در این صورت اگر امکانی برای نگهداری مادر وجود ندارد؛ حداقل می بایست محل زندگی توله، کاملا تمیز و نرم بوده و دمای بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد داشته باشد. هرگز لانه سگ را در معرض جریان مستقیم هوای باد کولر قرار ندهید، چرا که توله سگ ها به شدت احساس سرما می کنند و اصلاً در چنین محیطی راحت نیستند.

توله سگ ها تمایلی برای خارج شدن از لانه ندارند و ترجیح می دهند در همان فضای امن، باقی بمانند. از حدود یک ماه به بعد کنجکاوی و ماجراجویی توله برای شناخت محیط اطراف، بیشتر می ‌شود. به نحوی که در اکثر مواقع آن ها را در مکان هایی مثل زیر مبل و کمد، کابینت های آشپزخانه و لابلای اسباب و اثاثیه منزل، پیدا می کنید.

مطالب مرتبط: خدمات ماساژ در منزل

 

محل نگهداری سگ با سن بالای دو ماه

 

از دو ماهگی به بعد بهتر است سگ جای مشخصی داشته باشد. برای این کار قفسه های مخصوصی ساخته شده است که علاوه بر نگهداری سگ، می تواند به عنوان وسیله حمل و نقل آن هم استفاده شود. البته لانه سگ را می توانید با چوب هم درست کنید.

نکته ‌ای که اهمیت دارد این است که توله سگ ها در سنین پایین به هیچ عنوان نباید آزادانه در منزل حرکت کنند. چرا که در این شرایط می ‌توانند هم به خود و هم به وسایل منزل، آسیب بزنند. کشیدن سیم برق و یا رومیزی و... از جمله بازیگوشی های یک توله سگ است که در صورت آزاد بودن، می تواند انجام دهد.

 

لانه مناسب برای سگ های بالغ

 

تجربه نشان داده است استفاده از سبدهای مخصوص و لانه های پارچه ای برای سگ بالغ، مناسب می باشد. علاوه بر این، لانه های چوبی هم جزء محبوب ترین خانه ها برای نگهداری از سگ می باشد. آنچه که در انتخاب لانه برای سگ اهمیت دارد این است که تا حد امکان قابل نظافت و قابل شستشو باشد. چرا که لازم است هر چند وقت یک بار کاملا تمیز شده و در صورت لزوم، ضدعفونی شود.

لانه ای که انتخاب می کنید، باید کاملاً با جثه سگ متناسب بوده و سگ در لانه خود احساس راحتی داشته باشد. جالب است بدانید که سگ ها معمولا لانه را تمیز نگه می دارند و داخل آن ادرار و مدفوع نمی کنند. با این وجود اگر سگ سن پایینی داشته باشد؛ لازم است یک روزنامه در لانه برای تعویض، قرار دهید.

از آنجایی که سگ ها دوست دارند لوازم شخصی، اسباب بازی و عروسک های خود را داخل لانه ببرند و در آنجا با آن ها بازی کنند، بهتر است مکانی که برای نگهداری سگ در نظر می گیرید، به اندازه کافی جا داشته باشد.

جا به جا کردن زیاد از حد محل نگهداری سگ یا همان لانه باعث می‌ شود سگ احساس مالکیت و امنیت کافی نسبت به لانه را نداشته باشد. بهتر است لانه را در محلی دور از رفت و آمد افراد، قرار دهید. همچنین بهتر است لانه سگ در کنار وسایل گرمازا و سرمازا، قرار نگیرد.

اگر لانه کفپوش قابل شستشو و قابل تعویض داشته باشد، کارتان برای تمیز کردن لانه بسیار راحت تر می شود. به طور کلی مکان هایی مثل گوشه اتاق خواب، زیر زمین و قسمتی از بالکن یا زیر راه پله ها، محل مناسبی برای قرار دادن لانه سگ می باشد.

 

مطالب مرتبط: سلمانی مردانه

 

نکات مهم هنگام نظافت لانه سگ

 

هرگز ظرف آب و غذای سگ را درون لانه قرار ندهید، چرا که این کار باعث آلودگی و تجمع حشرات خواهد شد.

هرگز سموم و کودهای مخصوص موش و سوسک را داخل لانه استفاده نکنید، این موضوع می‌ تواند باعث مسمومیت و یا حتی مرگ سگ شود.

برای نظافت لانه از انواع پودرها و مایعات ضدعفونی کننده مخصوص که در بازار وجود دارد، استفاده کنید.

 

موارد مهم برای نگهداری از سگ

 

  • مواردی که در این مقاله ذکر شد، در مورد سگ بالغ خانگی می باشد. سگ های نگهبان شرایط زندگی متفاوتی دارند و معمولا باید در بیرون از منزل و در محیط هایی مثل باغ و حیاط خلوت باشند.
  • سگ بالغ خانگی باید شب ها را در لانه بخوابد. هرگز اجازه ندهید در رختخواب شما بخوابد. شاید این کار برای شما خوشایند باشد، اما اصلاً به نفعتان نیست.
  • هنگام ساخت لانه سگ باید به دیوارهای داخلی و خارجی توجه داشته باشید که اجسام تیز و بلند مثل میخ و سیم، نداشته باشند.
  • درب لانه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا حیوان موقع ورود و خروج، اذیت نشود.
  • بهتر است برای پوشش کف از موزاییک و یا سرامیک، استفاده کنید. این متریال ها شست و شوی آسان تری دارند. همچنین یک پنجره کوچک در دیوار لانه قرار دهید تا به واسطه آن، هوا رد و بدل شود.
  • اگر خانه شما حیاط داشته و فضای مناسبی دارد؛ به راحتی می توانید سگ را در آن محیط، نگهداری کنید. در این صورت بخشی از نیازهای حیوان مثل نیاز به تفریح و بیرون رفتن را تامین می کنید.
  • این موضوع را به یاد داشته باشید که قبل از خرید سگ حتما باید محیط زندگی مناسب و استانداردی را برای او، آماده کنید. علاوه بر لانه، وجود فضایی سایه دار و محافظ در برابر باد، باران و سایر عوامل خارجی باعث می شود یک فضای گرم و مطبوع برای سگ، ایجاد شود و سبب شود حیوان نسبت به شما، احساس خوبی داشته باشد.
  • خانه ای که برای سگ در نظر می گیرید، هم باید تهویه خوبی داشته باشد و هم سایه دلنشینی، ایجاد کند. حتی اگر قرار است سگ را در محیط خارجی منزل و در بخش حیاط نگهداری کنید؛ بهتر است درختانی برای استفاده از سایه، وجود داشته باشد. شما حتی می توانید یک تخت قدیمی گوشه حیاط بگذارید تا سگ در زمان استفاده، جای راحت و مناسب تری داشته باشد.

علاوه برمواردی که برای فضای مناسب نگهداری از سگ گفته شد؛ این مورد را هم ذکر کنیم که سگ ها نیاز به نظافت و اصلاح دارند. بر همین اساس توصیه می شود سگ را به صورت دوره ای و در فواصل زمانی منظم، به آرایشگاه مخصوص برای این کار ببرید.

آرایشگاه تیپ چین با افتخار کار کوتاهی موی سگ را با داشتن یک کادر فنی و مجرب، انجام می دهد. شما می توانید از طریق وب سایت و اپلیکیشن تیپ چین؛ نسبت به رزرو نوبت، اقدام کنید.

Tipchin.com

کف پا را چگونه ماساژ دهیم؟

۱۸ بازديد

تقریباً همه ما زمانی که با بروز درد در هر قسمت بدن مواجه می شویم، سعی می کنیم با ماساژ دادن، درد ایجاد شده را تسکین دهیم. به عنوان مثال، زمانی که سردرد داریم ماساژ شقیقه ها و پیشانی؛ می تواند در کاهش این درد، کمک شایانی به ما بکند.

یکی از بهترین مواردی که میتواند به سلامت فیزیکی شما کمک کنید خدمات ماساژ در منزل برای شما عزیزان است، پس باما همراه باشید.

می توان گفت ماساژ واکنشی غریزی و طبیعی به درد است. در این بین ماساژ کف پا باعث کاهش انقباضات شده و یک احساس آرامش بی نظیر را به دنبال دارد. اگر قصد دارید برای رفع خستگی روزمره و ریلکسیشن بدن ماساژ کف پا را انجام دهید؛ ادامه این مقاله را دنبال کنید تا با نحوه انجام آن، آشنا شوید.

 

چرا ماساژ کف پا؟

ماساژ روشی است که از قرن ها پیش برای تسکین دردهای عصبی و گرفتگی‌ های عضلانی، استفاده می شده است. در واقع انجام ماساژ برای کف پا باعث تسریع جریان خون شده و فشار روی رگ ها را کم می ‌کند. بر همین اساس، برخی پزشکان برای برطرف کردن ناراحتی های قلبی معمولاً این روش را پیشنهاد می کنند.

زمانی که بافت ها یا ماهیچه های بدن بیش از اندازه فعالیت دارند؛ مواد زاید در آن قسمت ها، جمع می شود. تجمع این مواد باعث بروز درد، گرفتگی و اسپاسم عضلانی می‌ شود. اما ماساژ دادن علاوه بر اینکه موجب بهبود گردش خون می شود؛ این مواد زائد را از بدن دفع کرده و با اکسیژن رسانی به بافت ها و ماهیچه ها، باعث بهبود گرفتگی های عضلانی می شود.

در هر صورت، ماساژ امروزه طرفداران زیادی دارد. تا حدی که سالن های اختصاصی هم برای این کار، دایر شده است.

 

مطالب جالب: آرایشگاه مردانه

 

آموزش ماساژ کف پا

اگر علاقه مند هستید ماساژ کف پا را انجام دهید، نیازی نیست هزینه زیادی برای این کار بپردازید. شما می توانید خودتان بدون هیچ هزینه ای و در منزل این کار را به راحتی، انجام دهید. البته که برای بهره گیری بیشتر و همچنین رسیدن به نقطه عطف آرامش حین ماساژ درمانی؛ می توانید به مراکز تخصصی هم مراجعه کنید.

یک ماساژور حرفه ای باید نقاط مهم کف پا را به خوبی شناسایی کند تا بتواند ماساژ کف پا را به درستی و به صورت صحیح و اصولی، انجام دهد.

به طور کلی مراحل انجام ماساژ کف پا عبارتند از:

مرحله اول، آماده سازی

قبل از انجام ماساژ باید شرایط آن را مهیا کنید. برای شروع می توانید لگنی از آب گرم پر کنید و تمام مچ پا را در آب، قرار دهید. حتی می توانید گیاهان معطر و آرامبخش مثل اسطوخودوس را هم به صورت عصاره به آب اضافه کنید تا فضا برای انجام ماساژ، حسابی رومانتیک گردد.

پاهای خود را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه، در آب قرار دهید. در طول این مدت سعی کنید ذهن خود را از تمامی دغدغه‌ ها خالی کرده و تا جایی که می توانید، احساس آرامش داشته باشید.

مرحله دوم، روغن مالی

باید پاها را با یک حوله نرم به خوبی خشک کنید. سعی کنید پاها را حین انجام ماساژ کاملا گرم نگه دارید. گرم بودن پاها موجب گردش بهتر خون می گردد. مهمترین بخشی که برای ماساژ هر کدام از قسمت های بدن وجود دارد، روغن مالی است. برای این کار یک روغن ارگانیک و البته با رایحه دلخواه انتخاب کرده و سعی کنید هر دو پا را کاملا به روغن، آغشته کنید.

مرحله سوم، نرمش پاها

در ابتدا و قبل از شروع ماساژ، به پاها کمی نرمش بدهید. برای کار می‌ توانید با یک دست پاشنه پا و با دست دیگر قوزک را بگیرید و مفصل پا را به صورت دورانی، ورزش دهید. ورزش دادن پا به عضلات کمک می کند آمادگی بیشتری برای ماساژ داشته باشند.

مرحله چهارم، انجام ماساژ

حال که تمامی مقدمات کار انجام شد؛ نوبت به مرحله اصلی، یعنی ماساژ می رسد. در این مرحله با استفاده از انگشتان دست به پا ضربه بزنید. ضربات باید به صورت متوالی و با شدت متوسط باشد. این کار را از انگشتان پا شروع کرده و تا مچ پا، ادامه دهید. برای این که تسلط بیشتری داشته باشید؛ بهتر است با شست دست به کف پا فشار بیاورید و با انگشتان دست دیگر به روی پا، ضربه بزنید.

برای ماساژ انگشتان پا بهتر است از انگشت کوچک شروع کرده و یکی از انگشتان را ماساژ دهید تا به شست پا برسید. برای انجام این کار، کافیست انگشت شست دست را زیر انگشت پا قرار داده و روی پا را با انگشت اشاره و میانه دست، ماساژ دهید. می توانید فضای خالی بین انگشتان پا را با حرکات رو به جلو و عقب و با استفاده از انگشتان دستتان به خوبی، ماساژ دهید.

پس از ماساژ انگشتان پا، به قسمت های میانی و انتهایی پا می رسید. سعی کنید انگشت شست را به صورت دورانی حرکت دهید و سپس به آهستگی روی آن، ضربه بزنید. اگر ماساژ پا را برای شخص دیگری انجام می دهید؛ در هر مرحله از او بخواهید احساسی که دارد، بروز دهد. اگر ضربه و یا حرکت دورانی خاصی موجب ناراحتی او می شود، هرگز آن را تکرار نکنید.

 

مطالب جالب: پیرایش مردانه

 

در نهایت انگشت شست هر دو دست را روی کف پا قرار دهید و فشار ملایمی به آن، وارد کنید. می توانید با استفاده از حرکات دورانی تمامی قسمت های کف پا را از پاشنه تا پنجه، ماساژ دهید. این کار را روی هر دو پا، انجام دهید.

تکنیک های زیادی برای انجام ماساژ کف پا وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از افراد ترجیح می دهند با استفاده از مشت روی تمام قسمت ها ضربه بزنند. این کار برای رفع خستگی بسیار توصیه می شود.

زمانی که به پایان کار نزدیک می شوید، سعی کنید شدت ضربه ها را کم کنید. تمام قسمت های پا از انگشتان تا مچ پا را به آرامی، ضربه بزنید. سعی کنید به صورت نوبتی ماساژ کف پا را برای هر دو پا، انجام دهید. به این صورت از سرد شدن پاها، جلوگیری کرده اید.

 

نکات مهمی که به هنگام ماساژ کف پا باید در نظر بگیرید

  • اگر قسمت هایی از پا دارای بریدگی، زخم و پانسمان هستند؛ آن قسمت ها را به هیچ عنوان ماساژ ندهید.
  • قبل از انجام ماساژ، از فرد در مورد مشکلات و بیماری هایی که دارد حتما سوال کنید. افرادی که در معرض خطر تشکیل لخته خون هستند؛ کاندید مناسبی برای انجام ماساژ نمی باشند. البته این افراد می ‌توانند با نظر پزشک هم این کار را انجام دهند.
  • برای پیشگیری از انتقال بیماری های مختلف و همچنین عدم شیوع ویروس های بیماری زا، سعی کنید محیط انجام ماساژ را تمیز و پاکیزه نگه دارید و تمامی موارد بهداشتی مثل استفاده از ملحفه و حوله شخصی یا یک بار مصرف و... حتما باید در دستور کار، قرار گیرد.
  • برای اینکه فضا رمانتیک تر شده و حس بهتری به فرد ماساژگیرنده بدهید؛ سعی کنید در اطراف تخت ماساژ از شمع های سکه ای و یا عودهای خوشبوکننده، استفاده کنید. این موضوع برای افرادی که مراکز تخصصی ماساژ را اداره می کنند، اهمیت داشته و باعث می‌ شود یک فضای کار نسبتاً حرفه ‌ای، داشته باشند.


امیدوارم با راهنمایی های ذکر شده در این مقاله بتوانید به خوبی ماساژ کف پا را انجام دهید. با این کار می توانید تمامی گرفتگی های عضلانی را برطرف کرده و آرامش را به روح و جسم خود، هدیه دهید. توجه داشته باشید که انجام صحیح ماساژ کف پا می تواند به داشتن یک خواب باکیفیت و عمیق هم کمک کند.

شما می توانید برای انجام ماساژ به مراکز تخصصی و سالن های آرایشی نیز مراجعه کنید. آرایشگاه تیپ چین با داشتن کادر تخصصی و حرفه ای، انواع خدمات مربوط به ماساژ بدن را به شما مشتریان عزیز، ارائه می دهد.

 

Tipchin.com