چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو تیر ماه 1401

ارائه کلیه خدمات آنلاین در منزل شما

چطوری از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

۱۷ بازديد

ریزش موی مردانه یکی از مشکلات رایج آقایان است. تقریبا همه افراد در صدد هستند که راهی برای جلوگیری از ریزش مو پیدا کنند. اگرچه امروزه روش‌های گوناگونی برای جلوگیری از ریزش مو به وجود آمده‌است. اما در واقع بسیاری از این روش‌ها اصلا کارآمد نیستند. شاید فقط تعداد معدودی را بتوان برای رشد و تقویت موها موثر دانست. به هر حال ریزش مو یک مشکل جدی است که بهتر است هر چه سریع‌تر کنترل شود. حتی اگر هم اکنون هم دچار ریزش مو نیستید، بهتر است از راه‌های جلوگیری از آن مطلع شوید تا در آینده دچار آن نشوید. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از این روش‌های موثر پرداختیم که می‌توانند در حفظ و تقویت موها و تنظیم فولیکول‌های فعال مو موثر واقع شوند.

ریزش موی مردانه

1. ریزش مو را در اسرع وقت پیگیری کنید

  یکی از مهم‌ترین مسائل برای جلوگیری از ریزش موی مردانه این است که به محض مشاهده آثار اولیه ریزش، در پی درمان باشید. در واقع اگر در مراحل اولیه به درمان بپردازید شانس به حداقل رساندن ریزش موهایتان و اثربخشی درمان را افزایش می‌دهید. ریزش موی مردانه ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. به همین سبب باید پیش از هر چیز به یک متخصص مراجعه کنید تا دلایل مختلف به صورت دقیق بررسی شوند و علت ریزش مو تشخیص داده شود.

 

 این مطلب را از دست ندهیدآشنایی با انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو 

 

2. تنظیم برنامه‌ای مفید برای جلوگیری از ریزش مو

در خصوص پیشگیری از ریزش موی مردانه با سه گزینه مختلف روبرو خواهید شد. این سه گزینه می‌توانند در خصوص فولیکول‌هایی که تضعیف شده‌اند اما هنوز فعال هستند موثر واقع شوند. بهتر است با مشورت با پزشک متخصص خود یکی از این گزینه‌ها را که در ادامه توضیح می‌دهیم، انتخاب کنید.

  • فیناستراید

فیناستراید که تحت عنوان پروپشیا هم شناخته می‌شود نوعی روش درمانی است که برای جلوگیری از ریزش موی مردانه استفاده می‌شود. فیناستراید در واقع از تشکیل DHT یا دی هیدرو تستوسترون جلوگیری می‌کند. DHT یک هورمون آندروژن مردانه است که با نازک و تضعیف کردن فولیکول‌های مو در ریزش مو نقش مهمی دارد. همان گونه که می‌دانید موها در سه مرحله رشد کامل خود را می‌کنند و DHT چرخه رشد موها را در این مراحل مختل می‌کند. در نتیجه این اختلال، فولیکول‌های مو غیر فعال می‌شوند و رشد موها متوقف می‌شود. بنابراین در این روش درمانی با جلوگیری از جذب DHT به رشد موها کمک می‌شود.

ماینوکسیدل

  • ماینوکسیدل

ماینوکسیدل یکی از داروهای موثر در افزایش رشد مو است که در هر داروخانه‌ای بدون نیاز به نسخه یافت می‌شود. کافیست این دارو را دو بار در روز در قسمت‌های خالی شده کف سر خود بریزید تا با افزایش جریان خون در فولیکول‌های مو به تقویت و ضخیم شدن موهایتان کمک کنید. با استفاده از ماینوکسیدل موهای شما پرپشت تر خواهند شد و ریزش موهایتان کاهش می‌یابند. ماینوکسیدل حتی می‌تواند به رویش مجدد موهای ریخته شده منجر شود.

 

 این مطلب را از دست ندهیداز بین بردن مشکلات رایج مو در مردان 

 

  • تقویت پلاسما از طریق پلاکت یا روش پی آر پی

پی آر پی در واقع روشی جدید و لوکس برای رشد مجدد موهای شماست. در این روش از پلاکت‌های موجود در خون شما برای تحریک رشد موها استفاده می‌شود. در اولین قدم مقداری از خون فرد گرفته شده و در سانتریفیوژ ریخته می‌شود. چرخش خون در سانتریفیوژ گلبول‌های قرمز را از پلاکت‌ها جدا می‌کند. سرانجام پلاسمای به دست آمده توسط پزشک متخصص به کف سر تزریق می‌شود. این پلاکت‌ها حاوی فاکتورهای رشدی هستند که با تحریک فولیکول‌های مو منجر به بهبودی و افزایش چرخه رشد موهای جدید می‌شوند. اما برای کسب نتیجه بهتر، باید در ابتدا ماهیانه به مدت چهار ماه و پس از آن سه ماه یک بار به مدت دو سال این عمل را تکرار کنید. البته بد نیست بدانید پی آر پی روشی هزینه بر است و ممکن است حسابی جیبتان را خالی کند.

بیوتین

3. رژیم غذایی خود را در کنار مکمل بیوتین تکمیل کنید

بیوتین یکی از مکمل‌هایی است که همیشه برای ریزش مو تجویز می‌شود و به رشد و تقویت موها کمک زیادی می‌کند. اگرچه استفاده از مکمل‌ها نقش موثری در تقویت موها دارند. اما از رژیم غذایی مناسب هم نباید غافل شوید. یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی می‌تواند تمامی ویتامین‌های مورد نیاز را به بدن شما برساند. البته استفاده از مکمل‌های حرفه‌ای تری از جمله ویویسکال و نوتروفیل هم برای تقویت موها توصیه می‌شوند. ویویسکال یکی از مکمل‌های خوب است که با فراهم آوردن مواد مغذی مانند ویتامین‌های گروه بی و روی به رشد بهتر موهایتان می‌انجامند. نوتروفیل هم یک ویتامین شگفت انگیز است که از کلاژن‌های دریایی تشکیل شده‌است. این کلاژن‌های دریایی در ترکیب با ویتامین‌های گروه بی منجر به رشد و تقویت موها می‌شوند.

 

4. کاهش استرس

استرس یکی از مهم‌ترین عوامل در ریزش مو به شمار می‌رود. استرس می‌تواند منجر به ریزش و متوقف کردن رشد موها شود. سیستم ایمنی بدن به گونه‌ای طراحی شده که ممکن است در واکنش به شرایط پرتنش به فولیکول‌های مو حمله کرده و باعث ریزش موها شود. در نتیجه ریزش مو می‌تواند واکنشی به سیستم خود ایمنی بدن باشد. در این شرایط هورمون‌هایی که بدن به سبب استرس آزاد می‌کند می‌توانند رشد موها را متوقف کنند. این که چطور استرس خود را کاهش دهید یک موضوع شخصی است که باید خودتان در خصوص آن تصمیم بگیرید. اما به طور کلی استراحت مداوم، بهره مندی از برنامه ورزشی منظم، تغذیه سالم، آبرسانی، کاهش استعمال دخانیات و همچنین پرهیز از نوشیدن الکل و مواد مخدر از عوامل موثر در کاهش استرس هستند.

جلوگیری از ریزش موی مردانه

5. پرهیز از عادت‌های بد

شاید کنترل استرس در برخی مواقع سخت و یا غیر ممکن باشد. اما پرهیز از عادت‌های نامناسب همیشه میسر است. بسیاری از عادت‌های بد شما ممکن است منجر به ریزش موهایتان شود. یکی از این عادت‌های نامناسب استفاده بیش از اندازه از شامپو است. به توصیه متخصصان بهتر است استفاده از شامپوی مو را کاهش دهید. استفاده از شامپوی مخصوص موهای نازک دو بار در هفته برای شما کافی خواهد بود. نیازی نیست هر روز موهایتان را شامپو بزنید. اما آب کشیدن روزانه موها مشکلی ندارد. همچنین بهره مندی از رژیم‌های غیر اصولی که از مواد مغذی کافی برخوردار نیستند می‌تواند منجر به ریزش موهای شما شود. به علاوه همانگونه که پیشتر هم ذکر شد، استفاده از دخانیات و الکل نقش بسزایی در ریزش موی مردانه دارند و بهتر است محدود شوند. اگرچه استعمال دخانیات و نوشیدن الکل به ظاهر استرس شما را کاهش می‌دهند اما در واقع این گونه نیست. این عوامل می‌توانند جریان خون در رگ‌ها را محدود کنند که در نتیجه منجر به کاهش خونرسانی به فولیکول‌های مو و ریزش موها می‌شوند.

منبع: آرایشگاه آنلاین مردانه تیپ چین

در مورد آرایشگاه مردانه بیشتر بدانید

۹ بازديد

سلمانی مردان جز مکان هایی که تقریبا هر مرد یک بار در ماه برای پیرایش مو های خود به آن رجوع می کند. غالبا بحث سلمانی برای آقایان کم اهمیت است و افراد بهای زیادی به آن نمی دهند. اما برای اینکه نتیجه کار یک آرایشگر حرفه ای به نظر رسد و مورد قبول مشتری نیز باشد لازم است تا به برخی از نکات ها توجه شود. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص سلمانی مردانه و نکات مربوط به آن صحبت کنیم.

نکات مهم برای رفتن به سلمانی مردانه:

بسیاری از مردان زمانی که به سلمانی مردانه مراجعه می نمایند، در پاسخ به سوال آرایشگر در خصوص نوع مدل مو؛ بیان می دارند که هر مدلی که مایل است بر روی مو های وی پیاده نماید. اما در نظر داشته باشید که هیچ گاه به آرایشگر خود در زمانی سلمانی این حرف را نزنید. در نظر داشته باشید که مدل دلخواه آرایشگر با مدل دلخواه شما گاها متفاوت است و خروجی کوتاهی مو شما می تواند نتیجه قابل قبولی نداشته باشد. لذا قبل از رفتن به سلمانی مردانه حتما در خصوص مدل مورد نظر خود تحقیق کرده و در حد امکان یک عکس از مدل انتخابی خود به آرایشگر خود نشان دهید.

نکات رفتن به سلمانی مردانه

سلمانی مردانه عموما در آخر هفته ها شلوغ است لذا نوبت گرفتن در این تایم ها گاها باعث می شود که به دلیل کثرت مشتریان، نتیجه مورد رضایت حاصل نشود. در این صورت آرایشگر نمی تواند به صورت کامل و دقیق برای شما وقت صرف نماید.

در سلمانی مردانه بهتر است که آقایان برای حفظ نظافت و جلوگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار از وسایل اصلاح شخصی خود استفاده نمایند.خمیر ریش، ژیلت، تیغ، ماشین اصلاح و حوله جز وسایل اساسی است که در این راستا باید هر آقایی برای رفتن به سلمانی آنها را همراه خود داشته باشد.
نکته مهم دیگری که برای رفتن به آرایشگاه مردانه باید در نظر داشته باشید، تخصص و مهارت آرایشگر است. لذا اگر برای اولین بار است که جهت سلمانی به یک آرایشگاه جدید رجوع نمودید؛ در گام اول لازم نیست که وی کل موهای شما را کوتاه نماید. می توانید تنها از او بخواهید که به موهای شما کمی مدل دهد یا خط ریش و مواردی از این قبیل را اصلاح کند. با این کار می توانید متوجه مهارت وی شوید. در یک سلمانی مردانه که آرایشگر آن با سابقه و با مهارت می باشد، این گونه فعالیت ها را در کوتاه ترین زمان و با مهارت کافی انجام می دهد.

قبل از انجام پیرایش چه اطلاعاتی را می بایست در اختیار آرایشگر قرار دهید؟

پس از آنکه یک سلمانی مورد اعتماد و آرایشگر با مهارت یافتید، برای اینکه نتیجه کار وی به درخواست و نیاز شما نزدیک باشد، لازم است تا برخی اطلاعات در اختیار وی قرا دهید. این موارد در زیر ذکر شده اند:

  • عنوان کردن تاریخ آخرین مراجعه:

اگر شما آخرین زمان مراجعه به سلمانی مردانه را به آرایشگر خود اطلاع دهید، او می تواند میزان رشد موهای شما را تخمین زده و بر اساس آن راحت تر به انداز بار قبل موهای شما را کوتاه کند. گاها افراد پس از رفتن به سلمانی مردانه بیان می دارند که موها از بار قبل کوتاه تر باشد، حال آرایشگر با دانستن تاریخ آخرین اصلاح شما می تواند بهترین تصمیم گیری را انجام دهد.

  • ارائه اطلاعات جزئی در خصوص نوع زندگی:

شاید این مورد از دید بسیاری افراد مهم نباشد. اما یک جوشکار را تصور نمایید که در کل روز مجبور است تا به پایین و نقطه جوش نگاه کند، در این شرایط اگر که موهای وی بلند باشد، باعث می شود تا موها به چشم های وی وارد شوند و مزاحمت ایجاد کنند. در این شرایط موهای کوتاه گزینه بهتری هستند. در سلمانی مردانه بیان نمودن اطلاعاتی همچون نوع لباس های مورد علاقه، شغل و شرایط زندگی به آرایشگر کمک می کند تا در انتخاب مدل دقیق تر عمل کند.

نظافت در سلمانی مردانه

  • عنوان نمودن دقیق مدل مو:

برای افرادی که به مدل موهای خود اهمیت زیادی می دهند، بیان کردن نوع مدل مو در زمان سلمانی بسیار مهم است. در این موارد برای کوتاه نمودن مو ها می بایست از یک مقیاس درست استفاده کرد. به طور مثال حتما عنوان شود که موها به اندازه 2 سانتی متر کوتاه شوند. اگر قصد دارید تا تنها دور موها کوتاه شود یا اینکه موها به صورت لایه به لایه کوتاه شوند، لازم است تا این موارد دقیقا مشخص شوند. در سلمانی مردانه عموما موهای مخروطی طرفداران بسیاری دارد. در این روش ابتدا دور موها سفید شده و سپس هر چه به سمت بالای سر می رویم به طول موها افزوده می شود.

  • بیان کردن مدل خط روی گردن: 

بسیاری از افراد دوست ندارند که گردن آنها کشیده به نظر برسد. از طرف دیگر گاها افراد ترجیح می دهند تا سر به صورت گرد سلمانی شود. در این موارد بهتر است تا مشخص گردد، خط گردن مربعی باشد و یا به صورت گرد تمیز گردد. اگر مایل هستید تا خط گردن شما به صورت طبیعی باشد، می توانید از خط گردن مخروطی استفاده کنید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: کوتاهی موی سالمندان در منزل 

 

جمع بندی:

به صورت کلی در یک سلمانی مردانه، مهارت و سابقه آرایشگر بسیار مهم است. او می بایست به اصول آرایشگری و سلمانی آگاه باشد و جوانب احتیاط و بهداشت توسط وی رعایت شود. از طرف دیگر در سلمانی ها بسیار مهم است که با توجه به رنگ پوست، نوع استخوان بندی، شخصیت افراد و سلیقه آنها بهترین مشاوره ارائه گردد.

دانستنی های سلمانی مردانه

از سوی دیگر در یک  سلمانی مردانه خوب، می بایست از ابزار درست و با کیفیت استفاده شود. بکارگیری مواد غیرحساسیت زا و متناسب با هر نوع پوست می تواند نظر مثبت مشتری را جلب کند. یک مشتری باید در روند اصلاح شرکت نماید در همین راستا می توان با او صحبت کرد و نظر او را در خصوص مدل جویا شد. توجه داشته باشید که یک آرایشگر خوب با دلیل و منطق مشتری خود را متقاعد می سازد تا نظر خود را در خصوص مدل تغییر دهد که خروجی کار خوب و قابل تایید باشد.

حتما برای رفتن به سلمانی مردانه در خصوص تکنیک، بهداشت، مواد بکار رفته توسط آن ها از قبل تحقیق نمایید.

شاید بسیاری از اوقات برای شما هم پیش آمده باشد که مشغله کاری داشته باشید و یا به هر طریقی امکان ترک محل کار و مراجعه به آرایشگاه برای اصلاح و آرایش مو را نداشته باشید ولی امروزه راه حلی برای این مشکل به وجود آمده و با ارائه خدمات آرایش در محل پروسه آرایشگاه رفتن کوتاه تر شده و بدون صرف وقت اضافی به راحتی توسط متخصصین خدمات آرایش و آرایشگران حرفه ای در محل مورد نظر شما ظاهر شما مرتب و آراسته و مراحل آرایشی مورد نیاز در محل کار شما انجام می شود. 

سایت و اپلیکیشن تیپ چین اولین مرجع ارائه خدمات زیبایی و آرایشگری مردانه در محل می باشد. فقط کافیست اپلیکیشن تیپ چین را نصب کنید و خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنید، متخصصین ما در در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

منبع:  https://tipchin.com

7 دشمن مو که باید بدانید

۱۵ بازديد

قطعا هیچ کدام از ما دوست نداریم موهای نازکی داشته باشیم؛ حتی اگر این نازک شدن در قسمتی از سر باشد که دیده نمی‌شود. این موضوع مخصوصا زمانی اهمیت پیدا می‌کند که موهای‌ شما کم‌پشت هم باشد چون که در این صورت موهای شما کم‌پشت‌تر هم به‌نظر خواهد رسید. اگر بیش از حد معمول ریزش مو دارید، هنوز دیر نیست؛ شما می‌توانید تار موهای‌تان را حفظ کنید؛ به علاوه می‌توانید نازک شدن موهای‌تان را از بین ببرید.

بسیاری از جنبه‌های زندگی ما، از آنچه می‌خوریم گرفته تا نحوه آرایش موها، بر استحکام تارهای مو اثر می‌گذارند. از طرفی دیگر همانند عضلات و استخوان‌ها، موها هم با بالا رفتن سن شکننده‌تر و پراکنده‌تر می‌شوند که به معنی نیاز آن به مراقبت هدفمند خواهد بود. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که شاید ندانید نقش بسزایی در نازک شدن و ریزش موهایتان دارند. اگر نگران موهایتان هستید بهتر است نگاهی به این مطلب بیندازید تا شما هم جزو افرادی نباشید که این اشتباهات را انجام می‌دهند. پس با ما همراه باشید.

تغذیه نامناسب

تغذیه نامناسب باعث ضعیف شدن موهای شما می گردد. زیرا در صورت عدم تغذیه مناسب ویتامین و مینرال های لازم برای سلامت مو به آن نمی رسد، و باعث ریزش و ضعیف شدن موها می گردد. یک عادت تغذیه ای مناسب می تواند تا حدود زیادی مشکلات موهای شما را حل کند. سعی کنید در عادات تغذیه ای خود مصرف نمک و روغن را به حداقل برسانید. زیرا نمک و روغن باعث تضعیف ریشه مو و در نتیجه سبب ریزش و مشکلات مو می گردد. سعی کنید در طول روز از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

مطالب جالب: آرایشگاه مردانه آنلاین

استفاده بیش از حد از سشوار و اتوهای مو

استفاده بیش از حد از وسایل الکتریکی که دارای گرمای زیاد هستند باعث کاهش کیفیت موهای شما می گردد. زیرا استفاده بیش از اندازه از این وسایل سبب ریزش، کم حجمی و موخوره در موها می گردد. سعی کنید در صورت استفاده از سشوار و اتوهای مو به درجه حرارت آن ها دقت کنید و تا می توانید از این وسایل کمتر استفاده کنید.

رطوبت موهای خود را حفظ نکردن

عدم رطوبت موجود در هوا مخصوصا در فصل زمستان  باعث خشک شدن و در نتیجه شوره سر می شود. و حتی در موارد شدیدتر باعث اگزما در پوست سر می گردد. سعی کنید در فصل زمستان رطوبت موهای خود را حفظ کنید. شما می توانید با استفاده از روغن های طبیعی مانند زیتون، نارگیل و… به حفظ رطوبت در موهای خود در فصل زمستان کمک کنید و یا حتی میتوانید روغن نارگیل و یا زیتون و یا ترکیب هر دو را را گرم کنید و به مدت نیم ساعت روی ساقه موهای خود ماساژ دهید و موهای خود رابا کلاه مخصوص بپوشانید و سپس با شامپوی مخصوص موهای خود را بشویید. شما میتوانید قبل حمام رفتن این کار را انجام دهید.

مراقبت در زمان شانه زدن موها!

وقتی تارهای مو خیس هستند، بیش از هر زمان دیگری در‌معرض شکنندگی قرار دارند. پس بهتر است بیشتر مراعات موهای خیس را کنید. برای جلوگیری از شکنندگی و نازک شدن موهای‌تان، بهتر است بعد از کمی خشک کردن، آنها را در حمام شانه کنید و سپس از یک حوله خشک برای گرفتن نم موها استفاده کنید. هیچ وقت موهای خیس خود را نبندید.

شستن مو با آب داغ

هنگام دوش گرفتن سعی کنید موهای خود را با آب داغ نشویید. زیرا این کار سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر می شود در نتیجه باعث خشکی و شوره سر می گردد. و همچنین باعث از بین رفتن رطوبت موهای شما نیز می شود. موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید. و اگر موهای خشکی دارید دو بار در هفته موهای خود را بشویید.

مطالب جالب:  آرایشگاه آنلاین در منزل

تحت کشش قرار دادن موها

به این معنی میباشد که موها را محکم ببندید، مثل بستن موها با کش به شکل دم اسبی و یا اینکه آنها را خیلی محکم ببافید. این کار علاوه بر آسیب رساندن به ساقه مو می‌تواند باعث ریزش مو از ریشه ی آن شود که در صورت تکرار به طاسی دایمی آن ناحیه منجر می‌گردد.

 از آفتاب در امان باشید

 

حتی اگر از برنزه کردن منصرف شده باشید، باز هم احتمالش هست که موهای شما در معرض پرتوهای فرابنفش باشند. این پرتوها به‌تدریج استحکام و خاصیت ارتجاعی موهای شما را ازبین می‌برند. قرار گرفتن در‌معرض نور خورشید در طولانی‌ مدت باعث تضعیف و شکستن تارهای مو می‌شود و ریزش مو را به‌دنبال دارد، پس زیر نور آفتاب حواس‌تان به موهای‌تان باشد.

منبع:   https://tipchin.com